Knitter's Delight - Handelsbetingelser og Persondatapolitik

 

Generelle oplysninger


Knitter's Delight ApS
CVR-nr. 42196568

 

Allestedgårdsvej 1, Allested-Vejle, 5672 Broby (Selskabets adresse)

Vantingevej 23, Heden, 5750 Ringe (Butikkens adresse:)

 

Mail: info@knittersdelight.dk
Tlf.: 61 48 16 61

 

Betaling

Vi modtager betaling med følgende både danske og udenlandske kort: 

  • MobilePay
  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard

Vi tager ikke kortgebyrer på danske kort. (Bemærk, at der kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU)

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
 
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

 

Fragt

Vi leverer varer i Danmark til de steder, hvor PostNord, DAO og GLS leverer på sædvanlige vilkår. Man kan vælge fremsendelse til pakkeshop eller til privatadresse.
 
Varer afsendes med ovennævnte fragtselskaber indenfor 1-3 dage, med mindre andet er annonceret på hjemmesiden (eks. ferieafholdelse mv.), og varen er herefter 1-5 dage undervejs.

Hvis varen ikke afhentes på det valgte udleveringssted, eller hvis varen ikke kan leveres på den oplyste adresse, vil kunden skulle afholde udgifterne til returnering og genfremsendelse.
 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@knittersdelight.dk, eller du kan benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og du hæfter for hvis der opstår en skade under transporten.
 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt, for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Allestedgårdsvej 1, Allested-Vejle, 567 Broby
 
Vi modtager kun pakker, der sendes direkte til denne adresse, og som leveres direkte hertil (ikke til pakkeshops og lignende).


Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Varen anses kun for afleveret, hvis den afleveres personligt til en medarbejder hos Knitter's Delight. 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Allestedgårdsvej 1, Allested-Vejle, 567 Broby
 
Vi modtager kun pakker, der sendes direkte til denne adresse, og som leveres direkte hertil (ikke til pakkeshops og lignende).

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, samt oplyse de kontaktoplysninger som vi kan komme i kontakt med dig på.

 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, det vil sige til det fragtfirma som du har valgt skal leverevaren til dig.
 
Personoplysningerne registreres hos Knitter's Delight ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.knittersdelight.dk er Knitter's Delight ApS.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@knittersdelight.dk  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Knitter's Delight ApS, att.: Helle Moritz Hansen. Hvis det mod forventning ikke skulle lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelser og persondatapolitik er senest opdateret d. 31.05.2021

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

Hent fortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)